Echipe remote -potențialele provocări - CDP Consulting

Echipe remote -potențialele provocări

Numai când spui COVID -19 deja îți vine în minte cum s-a schimbat viața ta.

Cine și-ar fi imaginat că vom avea parte de așa ceva?

Și totuși parcă plutea în aer o schimbare din rădăcini…

Mă gândeam așa, zilele trecute, oare ce schimbări au adus aceste evenimente în viața organizațiilor?

 

Mie personal, în viața profesională mi-au intrat noi competențe de care mă temeam și ca urmare le lăsam deoparte.

Dar, cu această criză m-am apucat să învăț tehnică, tehnologie, programe noi și pare că de ce mi-a fost groază, am trecut cu brio.

Știți voi… când suntem de partea „nedepășită” a barierei… întâlnim frică și când am trecut realizăm că ne-am îngrijorat gratuit.

Dar oare ce schimbări or fi în organizații, care cred că deja au dat dovadă de inovare, flexibilitate și putere de adaptabilitate pentru a rămâne cel puțin la nivel de supraviețuire?

Deși știm bine… ORICE CRIZĂ NAȘTE OPORTUNITĂȚI.

Cred că la nivel de organizație și implicit de echipe, a fost nevoie de o regândire a unor noi comportamente și competențe.

Am văzut cum multe companii și-au regândit activitatea ca fiind îndeplinită de echipe remote, care lucrează de acasă sau de oriunde altundeva decât din același birou.

Dar oare cât de posibil este ca aceste echipe să fie performante?

Și totuși aceste echipe nu au apărut doar acum.

Lucrul acesta a fost amplificat urmare a crizei sanitare și a ceea ceea ce a declanșat pandemia.

Mi-au venit în minte următoarele întrebări în cazul echipelor remote:
  1.  Ce competențe noi sunt necesare în procesul de comunicare?
  2.  Ce facem când pentru a înțelege, suntem privați de comunicarea nonverbala care se spune că reprezintă peste 90%?
  3.  Cum interpretăm ceea ce nu vedem?
  4.  În cazul în care apar fenomene de anxietate, frustrare, care este impactul acestora asupra membrilor unei echipe, dar asupra întregii organizații?
  5.  Ce se întâmplă cu moralul angajaților mai ales când nu înțelegem  și ca urmare pierdem ritmul schimbărilor necesare?
  6.  Cât de implicați vom fi dacă lucrăm de acasă?
  7.  Care vor fi “fricile” managerilor, leaderilor?
  8.  Unde se va situa productivitatea? Dar inovarea?
  9.  Cum facem să regândim o comunicare eficientă, astfel încât să intrăm în ritm cerut de împlinirea la timp a sarcinilor?
Această comunicare în echipe remote ne poate induce în eroare?

Da și nu!

E bine să fim atenți.

Poate mai mult decât în orice vremuri, avem nevoie să ne cunoaștem în echipe remote, să fim conștienți de profilul comportamental al fiecăruia dintre noi.

Suntem introverti, sau extroverti, preferăm o comunicare directă, clară și concisă, sau avem nevoie de puțină introducere și un ton poiliticos, amabil, chiar suportiv.

Ne deranjează sau nu folosirea mai multor canale de comunicare, și dacă sunt mai multe, ne simțim hărțuiți sau nu ne deranjează?

Uite câte necunoscute a introdus pandemia în viața echipelor.
Comnunicarea în echipe remote poate schimba cursul normal al conversațiilor.

Urmare a ritmului fiecăruia dintre noi pot apărea întârzieri pe care e greu poate să le interpretăm.

Avem aceeași întrebare: Care sunt căile cele mai bune de comunicare?

Cred că în acest caz e bine să ne uităm puțin la VALORI, ÎNCREDERE, INTERDEPENDENȚĂ!

În condițiile în care așezam bine cele 3 de mai sus, s-ar putea obține chiar un avantaj față de echipele care își desfășoară activitatea în același spațiu fizic.

Cele 3 aspecte de mai sus, le putem alinia frumos în echipe și implicit în organizații folosind un instrument eficient, DISC pentru analiză comportamentală, astfel încât să înțelegem stilul de manifestare al fiecăruia din echipă.

Cum simți tu munca în echipe remote? Ce avantaje și ce dezatantaje ai observat?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Have no product in the cart!
0