fbpx

Nișa unui antrenor de echipă

Coaching-ul de echipa nu e acelasi cu coaching-ul individual oricat de mult ne-am dori sa credem acest lucru!

Da, suntem si existam sa antrenam si sa ducem fiecare membru al unei echipe la cea mai buna varianta a sa, asta este menirea unui coach bun.

Dar, nu inseamna ca daca antrenezi indivizi pentru cea mai buna varianta a lor, acestia vor dezvolta cea mai buna echipa impreuna.

Nu, pentru ca intr-o echipa nu conteaza atat de mult competentele, aptitudinile, nivelul tau de maturitate, diplomele, si poate multe altele..

Ci, mai degraba conteaza atitudinea ta de a intelege ca impreuna cu echipa ESTI mai mult decat ca simplu individ.

Exista persoane care dau maxim individual si da, isi pot aduce contributia si asa dar exista persoane care se MULTIPLICA impreuna intr-un SCOP si MISIUNE impreuna!

Noi, ANTRENORII DE ECHIPA, ne concentram pe multiplicare intr-o entitate bine numita ECHIPA.

Echipele formeaza organizatiile nu-i asa?

Si organizatiile exista in industrii care-si exprima valoare prin produse cerute de piata.

Ce inseamna totusi ANTRENARE de ECHIPA?

Vreau sa-ti dau definitia unuia din profesorii mei care ma inspira in acumulatea de competente in zona coachingului de echipa, David Cluttebuck(2007:77)

“Sa ajuti echipa sa-si imbunatateasca performanta prin PROCESE, aceasta performanta fiind realizata, folosind REFLECTAREA si DIALOGUL”.

Intelegem mai departe cred, ca IMPREUNA, echipa parcurge cicluri ale invatarii: gandire, simtire, alegeri-actiune, reconceptualizare si reincadrare, planificare si… DA, reflectare in reinventare continua.

Suntem ancorati in tipare comportamentale, care ne definesc actiunile noastre si aceste tipare comportamentale le vedem sau nu!

De cele mai multe ori nu, pentru ca fac parte din noi, atat de bine le-am internalizat.

Antrenorul le provoaca, si le provoaca in echipa si individual daca este sigur ca succesul urmeaza dupa!

 

Antrenorul de echipa stie ca intram in a implini o munca impreuna in cadrul echipei si, aducem in aceasta ECUATIE:

  • Temperamente
  • Aptitudini, POTENTIAL CREATIV, deprinderi, capacitate
  • Nevoi, motivatii, aspiratii, asteptari
  • Caractere

Ei, ce ai nevoie in calitate de antrenor de echipa astfel incat sa le ALINIEZI pe toate acestea?

Si toate acestea, pentru a parcurge impreuna CICLUL de REINVENTARE continua pentru a creea valoare SUSTENABILA.

Am intalnit de-a lungul invatarii mele in zona de antrenare de echipa  un PARCURS de VORBE: 

Noi, antrenorii de echipa iti dezvoltam indivizii (ca un tot IMPREUNA) pentru ca ei sa-ti dezvolte afacerea.

Nu e asa ca suna bine? Cred si eu!

 

Deci, poate ca inainte de a ne gandi ca stim sa le facem pe toate, inclusiv in materie de antrenare SI de echipe, ne gandim ca atunci cand ne propunem sa devenim EXPERTI si vrem sa atingem MAESTRIA in felul nostru, acordam atentie PROFUNZIMII.

Un antrenor de echipa investeste ani din viata lui pentru a castiga competente in antrenare unu la unu, dar stie ca procesele de aliniere impreuna, fac DIFERENTA.

Nu degeaba avem nevoie de o anumita maturitate profesionala ( experiente, acumulare de competente, etc) pentru a fi in mijlocul CELOR MAI PROVOCATOARE ECHIPE.

De ce?

Pentru a le duce pe acestea la urmatorul nivel de a creea VALOARE.

Ieri am terminat parcursul celei de a 5-a scoli de coaching international (a doua de antrenare de echipa).

Am terminat-o  cu alti 36 de colegi – din grupa mea de practica explorand noi directii de dezvoltare pe aceasta NISA pretentioasa.

Mi-a fost drag sa observ ca fiecare dintre ei are si poarta o anumita MATURITATE profesionala, ani si ani in spate de antrenare de persoane unu-la-unu si ca fiecare dintre ei urmareste EXCELENTA unei echipe.

Cred ca trecerea de la antrenare unu -la- unu, la antrenare IN si DE echipa, reprezinta un nivel al MATURIZARII profesionale in aceasta breasla!

Eu una nu ma opresc si URC la SENIORAT!

Si uite asa nu voi inceta niciodata sa invat in cadre FORMALE dar si INFORMALE.

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *