Cum aliniem membrii echipei?

Te-ai întrebat vreodată cum se pot alinia într-o echipă oameni care nu se cunosc și care, pentru a se adapta trebuie să poarte o mască?

Analiza comportamentală DISC ne arată pe noi din 3 perspective:

  • Cum ne percepem?
  • Cum ne comportăm în situații de presiune?
  • Cum ne manifestăm și ce trăsături dobândite și native accesăm atunci când suntem în fața publicului nostru, cum arată masca pe care o afișăm?

Adică ne cunoaștem folosind acest instrument minunat- evaluarea comportamentală DISC.

Cum ne simțim atunci când avem claritate? Știm de unde să pornim și vedem mai bine direcția, nu e așa?

 Reiau aici foarte puțin subiectul măștii.

Masca o purtăm fiecare dintre noi pentru a ajusta comportamente și a înțelege contextul, ca mai apoi să ne reglam și să vedem dacă ne potrivim în rol, orice fel de rol, desigur și cel în echipă.

Hai să vorbim doar de contextul organizațional.

Nu e nimic neobișnuit să purtăm această mască în context organizațional până ne aliniem. Chiar e normal.

Dar nu ar fi bine să devină o obișnuință, pentru că e greu de suportat și de dus ceva ce nu e al nostru, nu-i așa?

Masca aceasta se poate folosi pentru că, poate nu am atins maturitatea profesională și cea de rol astfel încât să fim „adulți” și să fim aceeași în interior cu cei pe care-i afișăm în exterior.

Da, nu e rău să purtam măști în context organizațional până ne adaptăm, înțelegem ce se așteaptă de la noi și ne găsim cadrul potrivit de exprimare în echipa din care facem parte.

Sunt convinsă că mulți dintre noi suntem familiarizați cu conceptul de „curbă a învățării” adică prin care trecem când facem un lucru nou.

Aceasta se definește prin 4 etape și eu vreau să te pui tu deja în această postură:

  1. Habar nu ai despre ce e vorba pentru că nu ai mai făcut așa ceva, deci nici măcar nu ți-ai pus problema dacă știi sau nu, pentru că nu a existat nevoia profesională;
  2. Știi că vrei, știi că nu știi și dacă a apărut nevoia, vrei să știi cum;
  3. Ai intrat deja în proces de formare, ai început să deprinzi competențe noi, te-ai familiarizat cu rolul și waaaau prin exersare devii din ce în se mai bun și mai productiv
  4. Ai ajuns atât de bun prin exersare combinând inteligența ta fluida, cu cea cristalizată și cu ceea ce îți dă acum mediul professional, încât ai ajuns la etapa de măiestrie.

Niciunul dintre noi nu e privat de vreo etapă când facem un lucru nou și trecem prin aceste stadii, indiferent că e vorba de viața profesională sau personală.

Ce nevoie are un Lider de Echipa să cunoască  aspectele de mai sus?

Te-ai intrebat vreodată acest lucru?

Adică să se cunoască pe el în primul rând, dar și pe cei care fac parte din echipa sa.

Are nevoie, astfel incat sa faca  cea mai potrivită combinație de minți private, pentru o minte colectivă strălucită!

Procesul de formare al unui coechipier cere răbdare, timp, resurse, etc.

Procesul de formare a unei echipe care crește și învată continuu pentru rezultate performante, e de asemenea provocator.

Dacă vom grăbi procesul de a pregăti un membru de echipă potrivit pe rol, așa vor fi și rezultatele … în grabă și superficiale.

Cât de important este ca liderul de echipă să pornească de la o selecție potrivită, o împuternicire corespunzătoare în funcție de tiparul comportamental al noului rol, cu menținerea suportului și monitorizarea rezultatelor pe tot parcursul procesului de dezvoltare de echipă performantă?

            Te invit să discutăm depre toate acestea în Webinarul gratuit “Team coaching de performanță folosind analiza comportamentală DISC” din 21 iulie ora 20:00.

Lasă-mi un mesaj și eu îți trimit linkul de acces.

Liliana

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *