8 Principii cheie în comunicare

“Ceea ce facem zi de zi este să transferăm viziune” John C. Maxwell.

 

Când l-am auzit pe John spunând lucrul acesta mi-am spus… stai așa….cum adică? Cum adică ceea ce fac zi de zi este să transfer viziune?

Am analizat puțin lucrurile și mi-am dat seama cât de adevărat este acest lucru în viața fiecăruia dintre noi.

Zi de zi interacționăm cu oamenii și cele mai mult dintre aceste interacțiuni sunt o încercare de influențare, nu-i așa?

Încercăm să îi influențăm pe ceilalți să gândească, să simtă sau să acționeze într-un anume fel.

Fie că ne dăm ochii peste cap, fie că ridicăm o sprânceană, fie că suntem mai direcți și le spunem „Ce doamne iartă-mă faci?!’ sau „Nu fă aia, nu fă cealaltă!”

Fie că e verbal sau nonverbal, fie că e conștient sau nu, încercăm să îi influențăm pe ceilalți.

Și acum vin si te întreb….crezi că dacă ne-am lua timp și am studia puțin aceste interacțiuni și dacă am încerca să fim mai buni…lucrul acesta ar face o diferență în viața noastră?

Comunicarea eficientă ne crește influența în orice situație.

Faptul că știm comunica mai bine, că știm relaționa, că știm cum să ne conectăm, că știm cum să transmitem un mesaj cu impact poate să producă rezultate pe care nici nu ni le imaginăm în viața noastră.

Am pregătit pentru tine 8 principii cheie în comunicare, 8 principii care te vor ajuta să duci comunicarea la un alt nivel iar azi vreau să discutăm despre primele 4.

 

1. Menține simplitatea.

Primul pas în a face lucrurile să fie simple e să știi clar despre ceea ce vrei să vorbești, să îți cunoști subiectul.

Ca să am claritate în mesajul meu, am nevoie mai întâi de claritate în mintea mea.

John Maxwell spune așa comunicatorii fac munca grea pentru a menține lucrurile simple.

Cu cât sunt mai simple lucrurile pe care le transmitem, cu atât mai mult scad șansele ca acel lucru să fie înțeles sau interpretat greșit.

Mulți dintre noi folosim prea multe cuvinte, prea multe detalii pentru a explica ceva ce poate fi explicat și foarte simplu pentru că ni se pare că e mai interesant așa, că dă mai bine dacă folosesc metafore și cuvinte pompoase.

Dă-mi voie să îți spun ceva …în comunicare nu e loc de impresionare.

 

  • Cum simplifici lucrurile pentru cel cu care comunici?
  • Ce faci în mod intenționat pentru a te asigura că omul din fața ta a perceput exact ceea ce îți dorești?Ce ai nevoie acum pentru a „despacheta” mesajul?
2.Fă-l să conteze

 

Știi oameni care vorbesc doar de dragul de a vorbi?

Știi oameni pe care îi asculți și apoi te întrebi „așa și?” 

N-ar trebui să vorbesc doar de dragul de a vorbi sau doar de dragul de a mă auzi vorbind.

Un pas peste care sărim mulți dintre noi este stabilirea scopului. 

  • Ce vrei să atingi prin ceea ce vrei să spui?
  • Cum pot să fac mesajul meu relevant pentru cei din fața mea?
  • Care e mesajul?
  • Cu ce vrei să plece omul acasă?
  • Ce vrei să facă, să simtă, să gândească?

Dacă nu am făcut asta, dacă nu ne-am stabilit scopul comunicării … ghici ce … s-ar putea ca omul din fața mea să nu rămână cu nimic.

Mulți dintre noi nu se setăm scopul comunicării și apoi ne supărăm pentru că nu a ieșit cum ne-am dorit!

Pai cum putea să iasă cum ne-am dorit dacă noi nu am stabilit clar ce ne-am dorit?!

Claritatea scopului va aduce claritate în mintea noastră în ceea ce privește ideile pe care vreau să le transmit, în ceea ce privește detaliile pe care am nevoie să le transmit și așa mai departe. 

Întrebarea cu care te las azi și la care îți recomand să răspunzi e următoarea:

  • Care e scopul mesajului tău?
  • Ce încerci să obții?
3. Fă-l să se conecteze

Informare sau conectare?

Care e diferența dintre cele două?

Hai să îți dau un exemplu cu privire la impactul lor… ai fost vreodată la un curs la care cineva vorbea și vorbea și vorbea și avea și 40 de slide-uri pentru 20 de minute de prezentare și le și citea?

Ai fost vreodată la un curs la care te-ai simțit bombardat cu informație?

Cum ai plecat de la un astfel de eveniment?

Obosit poate, stors de energie poate, confuz cu privire la ideile cu care ar trebui să pleci poate…. și cu siguranță nu cu atât de multă informație precum ar fi vrut cel care vorbea, nu-i așa? \

Tocmai ce ai fost victima unui bombardament cu informații! Nu e prea plăcut, nu? 

Informarea nu funcționează.

Oamenii au nevoie de conectare.

Oamenii au nevoie ca mai întâi să te cunoască pe tine cel care vorbești, sa te placă, să aibă încredere în tine.

Oamenii au nevoie ca mai întâi să se deschidă la ceea ce vrei tu să le transmiți.

Oamenii au nevoie să te simtă pe tine în comunicare.

Nu informațiile contează, ci modul in care tu conectezi omul cu informația … iar această conectare poate avea loc doar după ce te-ai conectat tu cu ei.

  • Ce faci acum pentru a te conecta cu oamenii din fața ta?
  • Ce faci acum pentru a conecta oamenii cu informația?
  • Ce faci acum ca să ii ajuți pe oameni să te placă, să te cunoască și să aibă încredere în tine

 

4. Fă-l interesant

Din nou, cei mai mulți dintre noi nu ne gândim la treaba asta și presupunem că, în mod automat, dacă ideile noastre sunt interesante, dacă informația e interesantă pentru noi așa va fi și pentru ei.

Dar ești de acord cu mine că nu e așa?

În 2013 am făcut eu primii pași în ceea ce înseamnă dezvoltarea personală și am început să citesc cărți care te învață cum să gândești, cum să crești, cum să ajungi acolo unde îți dorești.

Eram absolut fascinată de toate informațiile și ghici ce face un om atunci când e entuziasmat de informațiile pe care le are?

Exact!

Vrea să le dea mai departe … pentru mine erau aur curat dar crezi ca așa erau și pentru oamenii din fața mea?!

Nici poveste!

Mai mult decât atât, mi se spunea foarte des „mai lasă-ne în pace cu prostiile tale”. 

Știi despre ce vorbesc? Ai experimentat vreodată asta?

Degeaba ai aur curat dacă nu știi că e aur.

Nu informația e interesantă, ci modul în care noi dăm viață acestei informații. 

 

Pot să am aur și pentru că nu știu îl prezint să pară că e doar nisip…

Nu informația e interesantă, ci modul în care noi dăm viață acestei informații.

Așa că vin și te întreb…

  • Ce faci acum pentru a face informația mai interesantă pentru cei din fața ta?
  • Ce faci acum pentru a scoate în valoare aurul pe care îl ai?
  • Cum poți să faci informația și mai interesantă?

 Cum se aplică in viața ta aceste principii? Ce alegi să faci de acum pentru a deveni mai bun, pentru a-ți crește influența?

În curând și partea a 2a.

 

Cu drag,

Paula

4 thoughts on “8 Principii cheie în comunicare”

  1. Nu o sa scriu multe comentarii. Tot ce ai scris am observat si eu. De cand am inceput impreuna am constientizat multe lucruri si …. am prins curaj. Multumesc Paula! Dumnezeu sa te binecuvânteze!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *