Cum scoți un client din magazin în mai puțin de 5 minute și te asiguri că nu se mai întoarce niciodată

Salut,
Paula aici.

Nu mi se întâmplă des, dar uneori am și eu chef de cumpărături, de umblat prin magazine, de probat și toate cele.

În ultima perioadă recunosc că mi-am cam făcut cumpărăturile online și de prin zonele în care am fost plecată.

Sâmbăta trecută, însă, am zis că o iau pe Lili și mergem prin magazine.

Zis și făcut. Amândouă cu o stare de shopping, cu dorința de a găsi ceea ce căutăm (poate chiar mai mult de atât) am luat magazinele la rând.

Afară era soare și cald, noi aveam o stare fantastică și ne bucuram de timpul petrecut împreună.

Haine, pantofi, genți, altele. Le luam pe toate la rând.

Dar hai să te întreb ceva.

Te-ai simțit vreodată urmărit la shopping? Ai simțit vreodată că oriunde mergi, la orice te uiți, orice mișcare faci….cineva se uită la tine.

Știi despre ce vorbesc?

Și nu doar atât.

Știi că în momentul în care ai ridicat produsul de pe raft ai apăsat BUTONUL!!!

 

“La asta mai avem 3 culori! Avem și reducere! O să vă prindă foarte bine! E EXAAAACT ceea ce aveț nevoie”.

Știi despre ce vorbesc? Spune-mi că nu sunt singura căreia i se intâmplă așa ceva.

Dar hai să îți spun ce lecție am primit sâmbătă.

Am intrat în magazin. Nici nu am apucat să mă dezmeticesc bine să văd în ce direcție pornesc că a apărut o doamnă super drăguță: “Cu ce vă ajut? Ce vă căutați?”

Să fiu sinceră cu voi, nu prea mă duc eu hotărâtă la shopping, mă duc să văd ce îmi sare în ochi. Mă uit și eu la doamnă și, la fel de drăguță îi spun: “Mulțumesc, mă descurc.” ….Doar nu era să îi spun “sunt nehotărâtă, lasă că mă hotărăsc eu dacă e cazul.”

2 pași. atât am apucat să fac spre o rochiță.

“De asta ce spui? Nu îți place? Nu e ceea ce cauți.” mă întreabă doamna.

Respir adânc, îmi pun zâmbetul pe față … văd rochia, îmi cade și zâmbetul “Nu, mulțumesc, mă descurc singură, mulțumesc!”

O văd pe Lili cum mai avea puțin și izbucnea în râs.

Îmi continu pașii spre rochia văzută. “Lili, ce zici?”

Nici nu apucă maică’mea să se întoarcă să vadă rochia că o aud pe doamnă “CU ASTA CRED CĂ V-AR STA MAI BINE! O duc la garderobă să o probați.”

Efectiv rămân pe loc șocată. “Oare o cheamă Lili?”

Ma uit la Lili a mea cu subînțeles…”Grăbeste-te că nu mai rezist mult!”

Vreau să vă spun că mai cu voie, mai de nevoie am văzut atât eu cât și Lili haine pe care nu am cerut să le vedem, nu am vrut să le vedem și cred că în viața mea nu am folosit atât de des “mulțumesc, mă descurc” într-un timp atât de scurt.

Fug repede la cabina de probă sa încerc ce mi-a plăcut. Va zic sincer… nici nu am apucat să ne uităm cum am fi vrut în magazin pentru că știam că la orice ne uităm apăsăm BUTONUL!

Iau prima rochie pe mine și încep să râd.

“De frumoasă, pe umeraș e foarte frumoasă… pe mine stă ca un sac, mami” zic eu.

“Sunt convinsă că vă vine perfect!” aud o voce.

Ies afară. Maică’mea începe să râdă…“Adevărul e că nu e ceea ce părea”

Nici nu a apucat bine să spună ce și cum, că aud: “Doamneeeeee dar ce bine vă vine!! și culoarea și croiul! zici că a fost făcută pentru dumneavoastră.”

Mă uitam la mine, mă uitam la Lili și mă întrebam ce e în neregulă cu noi?

Respir lung de câteva ori și dau să mai încerc o fustă. O fustă care sincer îmi plăcea mult.

Era un verde atât de frumos. Deja o vedeam pe mine. Deja îmi imaginam cu ce și unde o voi purta.

Când o iau pe mine, văd că nu mă avantajează.

“Lili, asta e superbă dar îmi face șolduri!” (așa zicem noi, femeile, hainele ne fac șolduri:)) )

Ies din cabină…

“Doamne, dar chiar vă vine fantastic.”

Deja nu mai puteam. “Mulțumesc, mie nu îmi place!”

“Cum nu vă place?! Nu se poate! Vă vine perfect!”

“Păi, nu mă avantajează!”

“Nu vă stresați! puneți niște tocuri și se rezolvă.”

Nu mi se întâmplă foarte des să nu pot să îmi controlez fața ….dar de data asta, starea mea cred că se vedea rău de tot.

Mă întorc în cabina de probă să încerc restul hainelor și o aud pe doamnă cum explica ea cât de perfect imi vin toate și că sunt superbe, eu sunt superbă și că zici că sunt făcute pentru mine!

Lili săraca nici măcar nu se mai putea amuza de situație că știa ce urmează: “Lăsați-o, că ei dacă nu îi vine perfect nu își cumpără. Orice i-ar spune ceilalți.” 

N-am mai încercat nimic. Am ieșit cât am putut de repede din magazin și când am ajuns afară i-am zis Lilianei “Doamne iartă-mă! că nici nu îmi auzeam gândurile!”

Mi-am amintit de ce prefer shoppingul online și nu doar asta. Am trăit din nou pe propria piele ceea ce transmit de foarte multe ori oamenilor.

Experiența noastră cu un produs, un serviciu este influențata și de cel care prezintă acel produs sau serviciu.

Unul dintre principiile de comunicare eficientă spune așa: NU ESTE DESPRE TINE, ESTE DESPRE EI.

Uneori suntem atât de absorbiți de scopul nostru (să transmit informații, să vând, să imi fac targetul, etc), suntem atât de absorbiți de informațiile pe care vrem să le transmitem, încât uităm de oamenii din fața noastră.

Știm că avem informație fantastică, produse excelente, știm calitatea lor, dar toate astea nu contează dacă nu le știu și oamenii din fața noastră.

Atunci când ne punem pe noi pe primul loc nu avem cum să cunoaștem nevoile omului din fața noastră, nu am cum să știu ce caută și, evident, nu am cum să ii ofer exact acel lucru.

Mulți dintre noi pierdem mult prea mult timp încercând să transmitem tot ceea ce știm și tot ceea ce credem noi că e important, când în realitate e nevoie să transmitem doar acele lucruri acre sunt importante pentru omul din fața noastră, doar acele idei și informații de care el are nevoie pentru a lua decizia.

Dragii mei, noi ca oameni simțim, oamenii din fața noastră simt…simt atunci când focusul nostru nu e pe ei, pe nevoile lor, pe grijile lor, pe cum putem să îi ajutăm. Oamenii simt dacă nu ne pasă de ei… ci doar de scopul nostru.

Si atunci când simt asta, nu vor acționa, vor căuta o cale să “evadeze” și vor căuta pe altcineva care să le poata satisface nevoile.

În momentul în care schimbăm centru de atenție de pe noi pe ei, atunci când ne gândim la cum îi putem ajuta, rezultatele noastre se schimbă.

Oamenii îți vor spune cum să îi ajuți, îti vor spune care sunt nevoile lor…dacă îi lași să facă asta.

Asta nu se întâmplă doar în magazine, ci se întâmplă atunci când ne prezentăm produsele, serviciile, ideile.

Dă-le oamenilor spațiu de gândire, dă-le oamenilor posibilitatea să fie deschiși cu tine și să îti spună cum poți să îi ajuți.

Ei știu cel mai bine de ce am nevoie, chiar mai bine decât noi:)

O zi cu înțelegere.

Cu drag, Paula

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *