fbpx

De ce nu ne aud oamenii.

Zi de zi, clipă de clipă suntem bombardați … zi de zi, clipă de clipă, oriunde mergem, oriunde privim, cineva încearcă să ne transmită ceva, să ne atragă atenția.

 

Fiecare coleg de la muncă, fiecare angajat, fiecare client, fiecare furnizor, fiecare membru al familiei are ceva să ne spună. 

Gândește-te doar … câte e-mailuri ai primit azi? Câte telefoane? Câte mesaje? Câte reclame ai văzut la televizor sau ai auzit la radio? Câte lucruri au încercat să îți transmită emisiunile de la radio sau TV? Câte mesaje ai văzut pe Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter sau altele de acest gen?

Nu te întreb câte îți amintești, ci câte au încercat să îți fie transmise.

 

Zi de zi, clipă de clipă suntem bombardați cu mesaje, cu „informații prețioase” pentru cel care le transmite.

Așa cum spune și John Maxwell „Lumea noastră e super aglomerată de cuvinte.” 

Adevărul este că în fiecare zi ni se transmit mult mai multe mesaje decât putem noi să recepționăm, dovadă stă faptul că nu ne amintim tot ce ni se spune, tot ce vedem, tot ceea ce ni se transmite pe toate canalele.

Și atunci, vin și te întreb…. Cum alegem ce mesaje să recepționăm și ce mesaje să ignorăm? 

Și mai vin cu o întrebare… Cum aleg oamenii din fața noastră ceea ce recepționează și ceea ce ignoră?

La fel cum nouă ni se transmit multe mesaje și noi, la rândul nostru, avem mesaje pe care vrem să le transmitem, avem mesaje care vrem să ajungă la oamenii din fața noastră, vrem să fie recepționate și vrem să producă un efect.

Pe scurt, vrem să „nu ne răcim gura de pomană”.

Câte dintre cuvintele noastre contează cu adevărat?
Câte dintre cuvintele noastre au o importanță reală?
Câte dintre cuvintele noastre ajung la ceilalți?

Toate aceste lucruri se pot vedea în rezultatele noastre.

Adevărul e unul simplu și dur: Toată lumea poartă conversații, toată lumea vorbește dar nu toată lumea comunică, nu toate cuvintele contează, nu toate cuvintele sunt și auzite.

Și atunci poate te gândești „Bine, bine… și atunci cum pot eu să mă asigur că impactul cuvintelor mele, impactul mesajelor mele este cel pe care mi-l doresc?”

Acum câțiva ani credeam că pentru o comunicare eficientă contează doar să ai super informații! Puneam foarte mult accent pe ideile pe care îmi doream să le transmit mai departe și simțeam că toate acele idei, informații, oportunități pot schimba multe vieți la fel cum au schimbat-o și pe a mea.

Credeam că dacă toate acele lucruri sunt importante pentru mine, vor fi și pentru ceilalți.

Credeam că dacă toate acele lucruri sunt interesante pentru mine, vor fi și pentru ceilalți.

Dar ghici ce?!

Impactul nu a fost cel pe care eu mi-l doream.

Mesajele mele făceau parte din acea mare categorie a cuvintelor care ne intră pe o ureche și ne ies pe cealaltă.

Toate acestea până când mi-am dat seama că trebuie să schimb ceva, toate acestea până când mi-am dat seama de un lucru…

Există o mare diferență între informare și comunicare și acea diferență stă în nivelul de conectare.

 

Atunci când discutăm despre informare accentul este pus pe idei, pe informații, pe cuvintele pe care vrem să le transmitem.

Ce e rău în asta?

Că degeaba am eu cele mai tari idei, cele mai tari informații, cele mai tari cuvinte dacă oamenii nu mă ascultă! Ce rezultate pot produce toate aceste informații dacă ele fac parte din categoria mesajelor ignorate?!

Atunci când discutăm despre comunicare, punem accent pe conectare, punem accent pe oamenii din fața noastră, pe construirea unei relații solide cu aceștia. Și atunci când facem asta ghici ce se întâmplă?

John Maxwell spune așa: „Stabilirea relațiilor înseamnă totul atunci când vine vorba de comunicare”. Oamenii sunt mult mai deschiși să te asculte atunci când tu ai o relație construită cu ei.

Oamenii sunt mult mai dornici să audă ideile tale atunci când tu ai o relație construită cu ei.

Stabilirea relațiilor cu oamenii din jurul nostru ne ajută să devenim mai eficienți, ne ajută să avem mai mult impact, ne ajută să ne asigurăm succesul comunicării cu cei din jurul nostru.

Ți-ai dori ca oamenii să fie mai receptivi la mesajele tale?

Ți-ai dori ca oamenii să fie mai deschiși la ceea ce vrei să le transmiți?

Ți-ai dori ca oamenii să te asculte mai mult și să pună mai mult în practică ceea ce vrei să le transmiți?

Din toată experiența mea și din tot ceea ce am învățat de la mentorii mei s-a născut programul WORK YOUR NETWORK- programul menit să te ajute să înveți cum să construiești și să menții relații cu oamenii din jurul tău;cum să devii mai eficient prin construirea de relații;cum să te asiguri că mesajul tău are impactul dorit.

WORK YOUR NETWORK este o experiență de 12 săptămâni adresată doar celor pregătiți să apese pedala de accelerație în viața lor profesională și personală, doar celor dispuși să treacă la acțiune masivă.

Despre ce e vorba?
  • 12 sesiuni săptămânale – 8 lecții și 4 sesiuni de întrebări și răspunsuri.
  • caiet de lucru cu exerciții pe care putem le face pentru a ne crește eficienta în business prin construirea de relații
  • provocări săptămânale
  • un plan de acțiune
  • un partener de responsabilizare – care te va ajuta să menții focusul pe acțiune și care te va susține în tot acest proces
  • sprijinul meu total
  • înregistrarea tuturor sesiunilor și acces pe viață la acest program
Dacă vrei mai multe informații cu privire la acest program, trimite un mesaj la adresa de mail paula@cdpconsulting.ro cu numărul tău de telefon și hai să apăsăm pedala de accelerație împreună.

 

Paula

1 comentariu la “De ce nu ne aud oamenii.”

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *