Menu
liliana culda cdp consulting articol sanatate-organizationala 2

Sanatate organizationala

Suntem multi care conducem afaceri de diferite dimensiuni. Cati dintre noi am avut in vedere ce inseamna sanatatea organizationala  si cat de importanta este pentru bunul mers al lucrurilor?

Citeam o carte zilele trecute despre subiectul “Sanatate organizationala“ si pot sa spun ca mi-a dat de gandit.

Am condus, conduc si probabil voi mai conduce organizatii dar niciodata nu m-am gandit la aspectele implicate de acest “termen”.

  • Ce inseamna sa dezvolti o echipa de conducere performanta, ce inseamna sa ai echipe bine sudate, ce inseamna alinierea acestora astfel incat sa produca rezultatele dorite?
  • Ce inseamna sa creezi claritate in interiorul organizatiei, ce presupune asta si cum poti realiza acest lucru?
  • Ce folos daca creezi/ dezvolti aceasta claritate si nu o comunici mai departe? Cui? Cum? Cine e implicat in acest proces de comunicare?
  • Cum consolidam aceasta claritate in organizatie si cum o mentinem?

Si am ajuns sa ma gandesc la ceea ce am eu astazi in organizatia pe care o conduc, aceasta fiind in al doilea an de activitate.

Ce presupune o echipa de conducere bine asezata? Fundatia pe care se construieste, este data  de dezvoltarea unui comportament de incredere, chiar si in conditii de cunoastere a vulnerabilitatii fiecaruia dintre membri acesteia. Ce presupune asta, cum procedam, care sunt rezultatele?

Ce fac daca apar conflicte? Cum sunt acestea pentru individ, echipa, organizatie? Care sunt implicatiile? Ce ne spun acestea?

Se spune ca “atunci cand exista incredere, conflictul devine cautarea adevarului, incercarea de a gasi cel mai bun raspuns la o intrebare”- Patrick Lencioni. Unde am vazut vreodata organizatie/echipa fara manifestare de conflicte? Care este diferenta intre un conflict constructiv si unul distructiv? Ce las sa am in companie? Armonie artificiala, stare conflictiala distructiva sau o pozitie ideala, in care o echipa se angajeaza in solutionarea tuturor conflictelor constructive pe care le poate avea, fara a depasi frontiera catre zona distructiva a acestora.

De-a lungul carierei mele am creat, intentionat, conflicte atunci cand a simtit ca e ceva care nu merge, care mocneste, care sta sa explodeze. Efectul?… a iesit cauza la iveala si am fost in masura sa rezolvam situatia ca atare.

Cat de importante sunt aceste conflicte pentru a obtine angajamentul echipei? Ce inseamna sa fii in acord dar in dezacord? Ce inseamna alinierea echipei cu viziunea, misiunea, scopul, obiectivele organizationale si cu cele individuale? Care sunt efectele nealinierii?

Ce inseamna pentru echipa angajarea responsabilitatii? Cum poate fi angajata aceasta responsabilitate? Vertical, orizontal? Care e mai benefica si cea cu care incep?

Stim deja ca echipa are obiective si membri acesteia contribuie impreuna la obtinerea rezultatelor planificate. Una dintre cele mai mari provocari pentru a obtine rezultatul in echipa este neacordarea unei atentii cuvenite rezultatelor. Ce impact are asupra organizatiei, echipei axarea doar pe rezultatele individuale, pe cariera personala, pe orgoliul propriu?

Clarificarea rolurilor in cadrul unei echipe, stabilirea punctelor tari si vulnerabilitatilor membrilor, acestea sunt elemente de maxima importanta pentru obtinerea rezultatelor dorite. Avem o echipa adevarata cu rezultate performante in conditiile in care fiecare se axeaza pe aceleasi prioritati, are loc aliniere pe directia stabilita realizarii scopului. Cum facem sa cunostem prioritatile, dar sa descoperim directia potrivita si sa aliniem toti membri?

Ce inseamna mentalitatea colectiv, ce presupune aceasta, cum o putem obtine? Care sunt beneficiile? Care e limbajul comun?

Acum ca parca e conturata o echipa performanta, cum obtinem claritatea?

Ce trebuie sa faca liderii pentru a oferi angajatilor claritatea de care au nevoie? E suficient oare sa-I implice in gasirea raspunsului la urmatoarele 6 intrebari?

  1. De ce existam?
  2. Cum ne comportam?
  3. Cu ce ne ocupam?
  4. Cum asiguram succesul?
  5. Acum, in momentul de fata, care este cel mai important aspect?
  6. Cine, ce are de facut?

Bine, am gasit raspunsurile la aceste 6 intrebari redate intr-o forma clara, concisa si la subiect!  Ce fac cu aceste? Daca intru intr-o zona de actiune in continuare si le transmit tuturor in organizatie ce obtin? Cum sa fac aceasta comunicare? Cum stiu ca acesta comunicare a avut loc? Care sunt semnele vizibile? Cum le cuantific astfel incat sa vad impactul asupra organizatiei?

Da stiu sunt multe intrebari lansate in acest material sumar dar ma intreb oare ce ar insemna sa ne dam si raspunsurile?

Nu ascund ca acest subiect “sanatate organizationala” ma pasioneaza in primul rand pentru a-l  implementa in organizatia pe care o conduc. Dar sunt sigura ca poate fi si tema urmatorului program de executive si team coaching pe care imi propun sa-l creez in urmatoarele 2 luni. Fii atent si pe faza!

Sigur ca te pot ajuta si pe tine, in calitate de executive si team coaching, sa-ti formezi echipa de inalta performanta, care iti va face organizatia sa se dezvolte exploziv.

Vrei sa aflii cum? Lasa-mi un mesaj pe adresa liliana@cdpconsulting.ro

Sursa inspirationala: cartea Avantajul – Patrick Lencioni


Share this Post!
About the Author : cdpconsultingttpadm
0 Comment