Menu
168 ore

168 ore

Luni, ora 6 dimineata. Suna alarma. Te trezesti, te pregatesti si fugi la birou.

Tic-tac; tic-tac.. te uiti la ceas.

„Cum? E ora 18 deja??? Cand a trecut timpul?”

Tic-tac; tic-tac… Zi noua, aceeasi situatie.

„Nu vine si weekend-ul ala odata?”

Tic-tac; tic-tac…A trecut si weekendul si urmeaza sa o luam de la capat.

Fiecare dintre noi stim ca o zi are 24 de ore si o saptamana are 7 zile. Dupa un calcul extrem de simplu, realizam ca intr-o saptmana avem 168 ore…. 168 ore pe care alegem …fie sa le irosim, fie sa le investim.

Pentru mine, una dintre marile provocari a fost sa inteleg cum sta treaba cu TIMPUL!…. Imi doream sa fac multe…dar ceva imi statea in cale!…acest timp, aceste 24 de ore dintr-o zi si aceste 7 zile dintr-o saptamana! Mi se parea ca cele 168 de ore dintr-o saptamana nu imi ajung. Mi se parea ca altii au mai multe!

In viata asta putem sa cumparam aproape orice …mai putin „timpul”…pe el nu il putem cumpara. Si timpul este corect cu fiecare dintre noi… ne da tuturor acelasi numar de ore, fie ca ne place fie ca nu…. 168 ore intr-o saptamana!

Ceea ce eu nu intelegeam era cum se face ca unii oameni reusesc sa faca atat de multe iar eu ma bat de vesnicul „NU AM TIMP!”

Imi doream sa lucrez la un proiect drag sufletului meu… dar ce sa vezi… Nu am timp!

Imi doream sa particip la anumite evenimente… Of, da pe bune ca nu am timp!

Imi doream sa ma vad cu prietenii…Nu,nu! Profesia pe primul loc, daca mai ramane timp dupa…. dar ce crezi?! Nu mai aveam timp!

Familia…ei bine, pentru mine familia e inainte de toate…dar am ajuns…sa nu am timp!

Nu am timp! Nu am timp! Nu am timp!

Ti s-a intamplat sa nu ai timp?

Si nu ti se pare frustrant sa vrei sa faci atat de multe….dar sa te incurce timpul?!  Trebuie sa existe o solutie! Daca unii au reusit, noi de ce sa nu putem sa facem asta?!

In ceea ce ma priveste, managementul prioritatilor s-a dovedit a fi solutia! In ultimii ani am tot incercat diverse metode si am ajuns sa invat cateva lucruri care m-au ajutat …SA AM TIMP. M-am gandit sa le impartasesc cu tine:

  1. Care e OBIECTIVUL TAU?
    • Este extrem de important sa ne definim clar obiectivele si sa ne dirijam actiunile in acea directie. Degeaba ne dorim un lucru daca nu acordam si timp ca sa lucram la el!„Dreams don’t work unless you do!”
    • Tu iti cunosti obiectivele? Stii unde vrei sa fii peste 6 luni, peste 1 an, peste 5 ani? Ce faci concret in acest moment te ajuta sa mergi in acea directie?
    • Seteaza-ti obiective pe termen lung si pe termen scurt(o zi) si noteaza-le! Acest lucru te va face sa iti cresti nivelul de constientizare si te va motiva mai mult sa le indeplinesti.
    • Eu le am notate pe post-it si le-am lipit in fata biroului…sa le vad mai bine, sa imi „amintesc” mereu de ele!
  1. DEFINESTE-TI PRIORITATILE.
    • Ce e important pentru tine? Fie ca recunoastem sau nu, multe dintre lucrurile pe care le facem zi de zi, nu reprezinta prioritati…dar uneori ne place sa ne refugiem facand astfel de lucruri in loc sa lucram la cele importante! Ne place sa lasam ce e mai greu la urma!
    • Cum ar fi daca a schimba acest lucru, daca ai face ce e mai greu la inceput?
    • Care sunt actiunile care te ajuta sa iti atingi obiectivele?
    • PUNE-LE IN CAPUL „TO DO LIST-ULUI”!
  1. PLANIFICA-TI PRIORITATILE
    • Da, ai citit bine. Planifica-ti prioritatile, nu timpul!
    • Timpul tau…cele 168 ore …sunt investite sau pierdute? Unde te duc actiunile tale?
  1. NOT TO DO LIST
    • Ti se pare ciudat? Ei bine, pe mine m-a ajutat sa imi dau seama pe ce „pierd timpul”. Ca sa poti sa ajungi sa investesti bine timpul, e bine sa faci si o analiza si sa vezi ….pe unde se pierde el…
    • Verificat mail-ul de „n” ori intr-o zi? Facebook? Telefoane? Facut orice altceva mai putin lucrat la prioritatile tale? Crezi ca aceste activitati sunt necesare sau ca ele te incurca?
    • Fii sincer cu tine si noteaza-le pe o hartie. Ia-ti angajamentul, fata de tine, ca renunti, treptat sau nu, la ele! Rezultatele te vor uimi!
    • PS: eu mi-am luat provocarea ca la finalul zile sa plec de la birou cu bateria peste 50 %. Ma tin de treaba si am devenit mult, dar mult mai productiva!
  1. TINE-TE DE TREABA
    • Dupa ce ai stabilit toate aceste lucruri, tine-te de ele. Nu iti spun ca o sa iti fie usor. Vei avea nevoie de putin timp sa te obisnuiesti cu ele si acestea sa devina un obicei…. dar rezultatele te vor uimi!
    • Incearca sa faci asta timp de 30 de zile. La mine a functionat…si in prezent lucrurile se intampla de la sine!
  1. FOLLOW-UP
    • Cand ziua s-a terminat, cand cele 168 ore au trecut…
    • Cum stai cu ceea ce ti-ai propus? Ai indeplinit acele lucruri? Te simti mai aproape de obiectivul tau? Ce puteai face mai bine? Cum crezi ca poti sa iti imbunatatesti productivitatea pe viitor?

Nu uita … toti avem, 24 ore intr-o zi, 7 zile pe saptamana ….si 168 ore intr-o saptamana. Tine doar de noi daca alegem sa pierdem aceste ore sau sa le investestim astfel incat ele sa ne duca mai aproape de obiectivul nostru.

Daca lucrezi la acest aspect al vietii tale, al planificarii, vei vedea ca in curand vei incepe sa „ai mai mult timp”, sa poti sa indeplinesti lucrurile pe care ti le doresti.

Totul tine de PRIORITIZARE. Hai sa ne investim timpul in activitati care ne duc mai aproape de visul nostru!

PS: una dintre cartile care m-au ajutat in acest sens a fost „The 7 Habits of Highly Effective People” scrisa de Stephen R. Covey. Ti-o recomand cu drag!

Paula Culda


Share this Post!
About the Author : cdpconsultingttpadm
0 Comment